3.8. Bonusová akce FF v pohybu – Pikermi

publikováno v: Informace | 0

Následující sobotu nás čeká jedna novinka v pořadu FF v pohybu. Jde o historicky první půlmaraton v našem klubu a dopředu je jasné, že půjde o akci pro několik málo „bláznů“. Nicméně ti, co toto celé vyprovokovali, se zřejmě nezúčastní…

O co tedy jde?

Půlmaraton je běžecký závod na vzdálenost 21,0975 km, což je přesně polovina délky maratónského běhu. Běhá se mimo dráhu, po silnicích nebo cestách. Je to populární závod pro relativní amatéry – je sice dostatečně dlouhý, aby byl vážnou výzvou, ale nevyžaduje takovou úroveň tréninku jako na celý maraton. Vzhledem k této popularitě mnoho měst organizuje ve svých ulicích každoroční půlmaratonský závod.

Půlmaratonu se také někdy říká pikermi podle řeckého města ležícího v polovině cesty z Marathónu do Atén (protože některým atletům připadá předpona půl- pro tak dlouhou trať degradující 🙂 . (zdroj: wikipedie)

Letos se tedy k mnoha městům přidá i náš oddíl se svým, řekněme soukromým pikermi 🙂

sobota 3.8. začátek prezentace 8:30
start 9:00 (v místě startu týmového maratonu)
trať – tradiční okruh týmového maratonu, jen prostě vícekrát 🙂 , konkrétně 4x.
občerstvovací stanice: na startu, 5 km, 10 km, 15 km, 20 km a v cíli.

doprovodný program:
závod na 5 km (1 kolo ) pro ty, co si na pikermi netroufají a přesto si chtějí zaběhat…
start společný s hlavním závodem 9:00

Je to bláznovina, já vím, ale tak léto je stvořeno k různým bláznovinám… 🙂

A na závěr opět ze zdrojů wikipedie:
regenerace po půlmaratonu:
Po běhu obecně není zapotřebí regenerace tak často jako po posilování. Základní způsob regenerace je spánek. Musí být kvalitní a dostatečně dlouhý. Čím náročnější je závod, tím delší by měl být spánek. Dalším vhodným způsobem regenerace je masáž nebo pobyt v sauně. Tyto aktivity prohřejí unavené svaly, rozproudí krev a umožňují lepší odbourávání odpadních látek. Jako regeneraci je možné využít i jiné sportovní aktivity – například plavání nebo jízdu na kole ve volném tempu. Tepová frekvence při těchto aktivitách musí být nižší než při tréninku. Při běhu se vypotí velké množství tekutin, které je potřeba doplnit i po závodu (voda nebo iontový nápoj).